16 Şubat 2010 Salı

Zaman Ayırmak Gerek ..Tekrar!!

Aşçılık yapıyorum birçoğumuz aşçılık yapıyor.
Aşçılığın, şefliğin kariyeri zaman istiyor. Ancak bu kariyerin yüksek mevkilerine çıkmak için sadece mutfakta olmak yetmiyor.
Ayrıca kariyerin sürekli devam eden, başarının hedef değil izlenen bir yol olduğunu düşünürsek ben bu yolda tüm zamanın mutfakta geçmesi gerektiğine inanmıyorum!!
Bu genç yaşlarda tüm yaratıcı fikirlerimi enerjimi mutfakta harcamak istemiyorum.Bu enerjimi işimle bağlantılı başka heyecanlarda da kullanmak istiyorum.
İlk ornek yarışmalar bunu daha once yazmıştım yarışmalar ilk secenek ve en uygulanabilir olanı ancak bununla birlikte ilişkilerin ve bağlantıların buyuk onemi var ilişkilerin bağlantıların devamlı canlı tutulması gerektiğine inanıyorum .
Ornegin!!
Balık sipariş verdiğimiz balıkçının et sipariş verdiğimiz tedarikçiden isim yapmış belli bir suksesi olan şefler,yemek yazarları bu çembere birsürü ekleme dahil edebiliriz .
hepsiyle tanışmak ilişkileri bağlantıları korumak gerek.Nedeni elbette açık ilerde yapacağımız her işte fikir danışmak fikir almak için birçok sebep için ihtiyacımız olabileceği gibi onlarında bizlere ihtiyacı olabileceğini düşünüyorum .
lafı uzatmadan tekrar konuya donmek en iyisi.
Buarada sabırlarını zorlayıp ta sadece bu bilgi alışverişi için ilişkisini koruduğu birçok şef gordum .:)
Yaptığımız mesleğin yanında farklı projeler uygulamaya koymaya çalışmak her zaman kendi sınırlarımızı zorlamak bize hep daha iyisini getirecek .Belki de extra iş bile (ücret maaş düşünmeden)
Bunları yapmak güzel şeyler getirebilir belki ozel bi yemek okulunda eğitmenlik belki cafe bistro danışman sefliği bunları bu genç yaşda yapabilmek zor değil genç arkadaşlarımdan birçok kişi tanıyorum bunları yapan.
Dediğim gibi sadece mutfak da yemek yapmak yetmiyor arkadaşlar en iyisi bu genç enerjimizi projelere donuşturup bunları uygulayacak en azından paylaşabilecek kadar samimi dostlar iş çevresi yaratmak kariyer için şart onemini ilerde daha iyi anlayacağımızı duşunuyorum .

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder