8 Şubat 2010 Pazartesi

Michelin Portresi

Bu aralar 2 michelin yıldızlı bir restoranın şefi zamanında alt kademelerde kaydedeğer yerlerde (French launry vs.) çalışmış bir şef ile gorüşüyorum.

Onun bahsettiği kalitenin oğrendiklerinin yanında ilk cümlede bahsettiği şeyler stress ve şiddet michelin almış restoran demek disiplinin yanında şiddet ve aşağılamak demekmidir bilmiyorum hiç çalışmadım yemek yemedim michelinli restoranda şuana kadar oralarda çalışmış şeflerin aşçıların herbirinden duyduğum tabirler bunlar şiddet,hakaret nedir bu iyimidir kotümüdür .
Disiplin için oğrenmek için gereklimidir bunlar michelin alıp başarılarını kanıtladıklarına gore gereklidir sonucu geliyor akla.
Ancak ulkemizde boyle bir çalışma günlüğü bu bahsettiğim gibi bir sistem olmadığı için bize oldukça ürkütücü ve gereksiz geliyor .Bir taraftanda acaba boyle bir sistem çalışma hayatı gerçekten de gereklimidir diye soruyorum .
Şu michelin dedektifleri biran once ulkemize uğrasa da bizde gorsek ille de bu sistem olmalımı disiplin ve standart için şiddet gereklimidir bir gorsek..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder