13 Ekim 2011 Perşembe

Alex Atala



Alex Atala doksanlarda açmış Dom'u yaklaşık 50 kişilik bir restoran ve olabildiğine mütevazi bir okadar da asil biyer Dom.
 Ve  mutfağında tam 20 kişi çalışıyor çok mu değil ama daha devamı var.
Dom ,Dalva e Dito ve Bakery ile toplamda tam 140 kişi çalışıyor inanlmaz değil mi bu sayı Türkiye'de bir otel çalışan sayısı olabilir .
Dom u anlatmak istiyorum uzuncaa ;menusu, çok fazla kalem yok  ancak çok az da degil toplamda yirmi beş kalem malzeme var sanırım .
Ve her iki yemekten birinde mutlaka amazonlardan bi meyve, bi ağaç kabuğu, bi baharat bir bişey mutlaka var ve en ozel kılan  dunyanın en iyi yedinci restoranı sağlayanda bu .
Mutfağında dediğim gibi yirmi kişi çalışıyor ancak elli metre ileride başka bir hazırlık mutfakları var .
Dom un mutfağı şu bahsedilen kitaplardan okuduğumuz gibi international birçok milletten insanlar ve hepsi ben gorunce keyif aldım ,oldukça genç .
Fiyatlarına gelince tadım menusu türk lirasına denk şekilde ikiyüzseksen ve üçyüzseksen lira olarak değişiyor şarap eşleştirmeli .
Dalva e Dito ikibinli yıllarda açtığı ikinci restoranı brasseria tarzında biyer , keyifli ve  müdavımlarının olduğu biyer anladığım kadarıyla .
Ve son olarak bir bakery si var restoranlarına ve dışarıya satış yaptıkları bir bakery .
Ben profesyonelliklerinden çok etkilendim sistemlerinden .
Yemeklerini ve yemeklerimizi yapmak için haftaya Dom ve Dalve e Dito'da ter akıtacağım  o deneyimlerden sonra mutlaka ama mutlaka  yemekleride paylaşacağım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder