18 Ocak 2010 Pazartesi

Yemek Yarışmaları

Yaklaşık 6-7 senedir yemekle iç içeyim okul stajlar ve mutevazi
kariyerimin elevrdiği kadarıyla ve kendimi geliştirebildiğim kadarıyla
yeni konseptleri yeni sektorel haberleri yemekle ilgili olan herşeyi takip
etmeye çalışıyorum ilk gunden beri !!!

Lafın özü araştırdığım kadarıyla bu meslekte yarışmaların buyuk rol
oynadağını gördüm hala da boyle olduğunu düşünüyorum biçok meslek
erbabanı bu platformlarda tanıtım sohbetler ettim kimi insanların
kimi şeflerin kimi aşçıların ''para ödülü varmı ee ne gerek var '' fikirlerini sabırla çürütmeye çalıştım
Tüm bunlara kulak asmadan ısrarla bu yarışmaların kariyerinizi geliştirmekte aşçıların
kendi dunyasıyla ve etrafındaki etkileşimli sektordeki insanlarla
bağlantı kurmanızı sağlayan bir köprü olduğunu düşünüyorum .
Ve elbetteki yeni iş kapıları açmanızda fikir paylaşımında buyuk rol oyanayağını
düşünüyorum.
Nacizane onerilerde de bulunmak istiyorum yarışmalar konseptleri
gelişebilirlikleri hakkında yarışmacıların juri üyeliğini yapan
insanların yani ustadaların en iyi işlerini teşhir tabağı şeklinde
belkide düşüncelerini sözlu veya yazılı anlattıkları seminerler
paneller workshoplar yapılmasında yanayım o yarışmalar da ama ciddi anlamda
katıımın sağlandığı ortamda yarışma platformunun orta yerinde ..
Zira yarışamalara birçok uzak bolgenden uzak okuldan ogrenciler
aşçılar şefler gelmek de ayrıca yarışmadan başka bir organizasyonda
bu kadar meslek erbabını ve hevesli genci biaraya toplamanın imkanı
olmadığını her sene organizasyonlarda goruyorum.
ulkenın dort bir tarafından insanlar orada oluyor bu topluluğu değerlendirmenın en iyi
yolu bilgi paylaşımı olacaktır.
Zaten küçük seminerler yapılmakta ancak katılımın o seminerden haber alabilenlerle sınırlı kaldığı seminerlerolarak kalmakda bunlar.
Ayrıca bazı Ödüllü aşçılarında ilk olarak yollarının bu yarışmalardan geçitğini
karıyerlenin onemlı bölümünü yarışmalar tuttuğunu unutmayalım bende
dahil biçok arkadaşım onları takip etmiş okumuş fikirlerini keşfetmiştir zamanında ...

Konuyu bağlarsam sona getirirsem en değerli cümleler şunlar olacaktır.
Meslektaş genç arkadaşlarım kesinlikle'' yarışmanın sana ne
yararı var'' diye söylenip te sizi fikrinizden döndürenlere kulak
asmayın siz eğer içinizdeki o parıltıyı kıvılcımı hisediyorsanız
aşçıların mabedi haline gelen o yarışma platformlarında kendinize biryer
seçin ....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder