8 Mayıs 2010 Cumartesi

Şef ve misafir

Mesela!!!
Bir kapı yirmi metrekarelik bir alan sıcaklık kırk ,elli derecelerde yirmi metre ilerde ise o kapının obur tarafı 500metre karelik bir alan klasik müzik yormayan ışıklar keyifli bir ortam.

Her şefin sevdiği bir eylem aslında en keyifli yanı bu işin .Misafirle birebir ilginlenmek eleştirilerini yorumlarını dinlemek .
Ancak!!
Keyiften ziyade başka bir sorumluluğu gizlice besleyen önemli bir ayrıntı tekrar gelen misafirleriniz ilk defa gelip konseptinizi yadırgayan ikilemde kalan misafirleriniz herbirinin olumlu veya olumsuz eleştirilerini dinleyip uzun vadedeki planlarınıza o eleştirileri dahil etmek.
Ornegin monunuzü misafir profilinize gore yenilerken konseptenizden sapmamak ancak o ilk gelen misafirlerinizde defalarca gelen misafirinizin profillerine gore de yol almak.
O keyifli şef misafir sohbetlerinde de bile restoran politikalarına dahil olan minik detaylardan sadece biri belki benım düşüncem ancak kesinlikle olması gereken bir eylem bu.
Bunun yanında bir şef kesinlikle!! mutfağında olmalı misafirle birebir ilgilenmek ne kadar restoranızın prestiji için onemlıyse o restoranda her misafirin yemeği çıkarken şef mutfağında olmalı asıl prestij burda başlıyor olmalı şef için.

1 yorum:

  1. masaya özenle hazırlanmış tabak geldiğinde şef masada mı olmalı yoksa kapı arkasından müşterinin suratındaki tebessümümü izlemeli?


    ismail Develi

    YanıtlaSil