19 Aralık 2010 Pazar

Çiya aaaaaaaaa

Kadıkoy'e gittim bugün hayatımda ilk defa.Ne ayıp dimi ilk defa gittim resmen.İlk defa gittiğim biyerde de iki dostuma rastladım .Bitanesi de senelerdir gormediğim çocukluk arkadaşım.Bi düşündüm daha mı çok keşfetmeliyim lan acaba kadıkoy u diye :)
Siz işiniz olmasa çukurcuma ya gelirmisiniz veya biri bahsetmese ''çukurcuma da bi antikacılar var abi eski istanbul heryer '' biri bahsedecek veya okuyacaksınız biyerde de ancak oyle.Hıı işte bende bugün Çiya ya oyle gittim .Çiya yı okudum,duydum,bisürü kişiyle konuştum şoyle biyer ,oyle biyer diye.
Dengesiz bi arkadaşım var Onur gastronomi okuyup ,deliler gibi yemek kovalayan onunla birlikte gittik.

Ve sonunda gittik hatta gastronomi okuyan bi çocuk baktı masamızada . Hoşuma gitti gastronomi okuyup meraktan orda çalışması.

Çiya yı çok kafanızı ütülemeden kısaca anlatayım .Musa Dağdeviren var mutfağında sıcak bi esnaf lokantası çizgisinde biyer oyle kazanla yemek yok.Orta boy tencereler ,tenceredeki bitti mi farklı bi çeşit geliyor .
O sıcakta çok bekletmemek için çok büyük olmayan tencereler .
Adamın derdi koylerde orda burda topladığı reçeteler otlar ,malzemeler onları orjinal koyde yediği şekilde yapmak.Tabi her çeşidi boyle değil her
esnaf lokantasında yediğiniz yeşil fasulye felanda var ama onlarda lezzetli olması gerektiği gibi yani.
Şevketi bostan ,kanlıca mantarı ,kuru patlıcan dolması karadut şerbeti ,sumak şerbeti yedik içtik canınız çekmesin de.
Çeksin lan ne çekmesin çeksinde gidin.Zira benım hoşuma gitti bikaç arkadaşımla konuştuğumuz da tuzsuz vs. diye biçok şey diye duymuştum ama benim tuz oranım yüksek olmasına rağmen tuz atmadım hiçbişeye.
iyiydi totalde herşey
Yalnızz!!! Çiya oyle kalmalı şube açmadan abuk subuk gereksiz concon bi mekana donuşmeden oyle kalmalı o yemekleri tencerede gormeli insanlar .Bu tarzı tutupta fine dining bi restorana işlemeye çalışırlarsa komik olucaktır.
Buarada fine dining benım takıntım felan oluyor heralde yemeği yerken biyandanda onu düşündüm '' nasıl olur acaba ki '' diye sonra güldüm :) olmaz kalsın oyle çiya :)

2 yorum:

  1. Hadi canım ilk kez mi geliyorsun kadıköy'e kalabalık ama güzeldir kadıköy.
    yeni keşifler bulmalısın bence kadıköyden ilerilere doğru ??

    YanıtlaSil
  2. Bide baylan a gittim yazıcam onuda ilk fırsatta keyifli geldi kadikoy eski sıcaklıkta bi havası var .

    YanıtlaSil