27 Haziran 2010 Pazar

''Hoşgeldiniz'' den '' Güle güle'' ye kadar bir fine dining ...

Daha once bahsettiğim her ay güzel bir restoran deneyiminin ilkini 3 yılllık fine dining bir restoranda başlattık mesai arkadaşlarım ile.
Güzel bir karşılama yüzünden gülümsemesi eksik olmayan restoran müdürü olarak tahmin ettiğim birisi masamıza kadar eşlik ediyor bize restoranın güzel bir masası.
İlk goze çarpan masada değirmende deniz tuzu ve tuzluk da iyotlu tuz oluşu.
Bir küçük gülümseme garsona sorduğumuzda '' michelin li restoranlar da ve yurtdışında olmadığını biliyoruz ama misafirlerimiz istiyor ''diyor biraz türk misafirlerinin biraz da şefin tutumunu koyuyor ortaya bu durum.
Keten peçeteler kaliteli kadehler ve biraz çiziklerde olsa bakınca kendimi gorebildiğim çatal bıçak takımları.
Monulerimizi getiriyorlar uzunca bir incelemeden sonra garson haklı olarak yardımcı olmak istiyor iki tadım monuleri var klasik ve yenilikçi klasik pek çekici gelmiyor birimiz yenilikçi diğer arkadaşlarım 2 şer başlangıç ile tamamlıyoruz siparişlerimizi
Tadım monulerinin ana yemeklerinde seçenek yok değiştirme şansınızda yok belki seçenek yok ise ana yemeğini değiştirme şansı verilebilir misafire.
Garson tadım monusunun dışında alan misafirlerimiz biraz bekleybilirler diye uyarıyor haklı olarak teşekkür ediyoruz .Ve buarada et için derece sorulmuyor biz sordğumuzda medium dan yukarı yollamıyoruz diyerek açıklıyorlar
Ekmeklerimiz ve masaya onceden hazırlandığı fazlaca belli olan iştah açıcılar geliyor elbetteki onceden hazırlanacak ancak belki belli etmeyen ürünlerden hazırlanmalıydı
Ekmek 4 çeşit ekmekleri var ve servislik yapılıyor ancak size başlangıçta onların karar verdiği tek çeşit geliyor belki seçme şansı misafire bırakılabilirdi.
Tabaklar yerli üzerindeki emeği çok gosteremeyen mat tabaklar ancak doğru seçilmiş
başlangıçlardan soğuk meyve çorbası içki kopuğuyle tüm yemek boyunca en etkliyici olanıydı
Ve foie gras güzel pişmiş inanılmaz lezzetli meyve chutney ile veriyorlar güzel birleştirilmiş ama foie gras kendi başına gerçekten lezzetli .
Buarada garsonu soruları en ince ayrıntısına kadar anlatıyor monuye oldukça hakim ve doğru şeylerin altını çıziyor anlatırken .
Ana yemeklerde geldiğinde artık neden masalarda tuz olduğunu anlamıştık yemeklerin sadece biri değil başlangıçların beşide tuzsuz neredeyse hiç yok mecburen ekliyorsunuz.
Arada lavaboyu kullandım ilk gittiğimde içeride peçeteler vs. vardı tekrar gittiğimde tertemizdi yoğun zamanları olduğunu düşündüm .
Buarada ana yemeklerde etimizin derecesi biraz geçmiş olsada balık güzel pişmiş kurumamıştı.Bunun yanında sos eksikliğinden dolayı ana yemeklerin biraz kuru olduğu yorumu geldi masadaki herkesten bende katılıyorum bu yoruma .
Buarada masada bir kişi tadım aldığı için bir course da sadece tadım almayanların onu boş kaldı ben açıkcası birer küçük ikram bekledim onleri boş kalmaması için o course da gelmedi ancak sonradan geldi.
Biara garsona tekrar sorular sormaya başlamış oda anlatmaya başlamışken sesini duyamadığımı farkettim içerideki müzikten dolayı .Ayrıca masanın bir koşesinden yuklendiğinizde de masanın diğer ucu kalkıyor yok artık dedirtsede garsonun dikkatini çekip ozur dilemesi bizi hoşgoruye sevkediyor.
Sonuç olarak yemek yemek için gittiğimiz bir restorandan aklımızda kalan çok şeyle ayrılmasakta keyifli ayrılıyoruz bunun sebebinde garsonun ilgisi nezaketi monuye hakimiyeti aklımızdaki soruları yanıtlayabilmesiinin büyük payı var ve tabi masadaki sohbet ve boğaz manzarasınında etkisi var.

2 yorum:

  1. Murat bey merhaba. Blog'unuzu takip ediyorum, lakin noktalama işaretlerinin olmaması okunabilirliği bayağı düşürüyor. İyi günler.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Uyarınız için teşekkürler pek vakit ayıramasam da yazmak istiyorum devamlı.
    Kısa zamanda ve uzun mesailerden sonra yazınca detaylar dikkatten kaçıyor ancak ilk uyaran kişi değilsiniz daha dikkatli olmaya çalışacağım .
    Teşekkürler

    YanıtlaSil